- Vi har haft rätt många lokalt boende och seniora medarbetare och i år och det har nog bidragit till att vi har klart oss utan problem. Vi vill rikta en stor eloge till gästerna som skött sig exemplariskt, berättar Maria Pettersson platschef på Tännäskröket.
- Vi har haft rätt många lokalt boende och seniora medarbetare och i år och det har nog bidragit till att vi har klart oss utan problem. Vi vill rikta en stor eloge till gästerna som skött sig exemplariskt, berättar Maria Pettersson platschef på Tännäskröket.

Tännäskröket klarade säsongen utan Corona

Tännäskröket i västra Härjedalen har inte haft ett enda covidfall under den gångna säsongen. Varken bland personal eller boende.

Publicerad

- Vi har haft rätt många lokalt boende och seniora medarbetare i år och det har nog bidragit till att vi har klart oss utan problem. Vi vill rikta en stor eloge till gästerna som skött sig exemplariskt, säger Maria Pettersson platschef på Tännäskröket.

Hur har det gått i vinter rent ekonomiskt?

- Säsongen har varit bra sett till intäkter från boende och liftkort. Men vår restaurang har gått ner en del, vi har försökt att hålla i kostnaderna där, säger Maria.

Hur har flödet av gäster varit över säsongen?

- Högsäsongsveckorna var fullbokade redan innan jul. Men även övriga veckor har vi haft god beläggning. Gästerna har spridit ut sig över hela säsongen.

Hur har det blivit så?

- Det har givit sig självt. Vi har inte haft någon kampanj eller styrt flödet av gäster. De har styrt upp det själva utan att veta om det, vilket är fantastiskt, menar hon.

Hur har ni lyckats sprida på gästerna när de väl varit på plats?

- Vi har ju förhållande vis få bäddar och stora ytor i området. Gästerna har spridit ut sig på ett coronasäkert sätt. Detta är rätt fascinerande att allt flutit på. Det är alpint och längd som gäller hos oss och även där har det löst sig på ett fascinerande sätt med spridda val av aktiviteter. Vi har verkligen haft hjälp av gästerna när det gäller flödet med hantering av allt från bokning av boende via skidhyra och mathantering, konstaterar Maria.

Var tar värdskapet vägen när det i år har handlat rätt mycket om självhjälp?

- När vi inte alltid träffar gästen personligen är det viktigt att skapa trygghet innan de kommer hit och föregå med utskick innan ankomst. När gästen kommer ska de känna att välkomstkuvertet är personligt och att allt är klart och fixat i stugorna. Vi har verkligen lagt manken till i år, menar Maria Pettersson platschef på Tännäskröket.

Powered by Labrador CMS