Ida Collin och Johannes Collin bestämde sig för att ta pengar ur egen ficka och köra ut varorna till kunderna när posten la om sina rutter.

När posten sviker blev hushåll utan mattransport

NORRÅKER (JT) Personalen på Norråkers Handel kör varje vecka till vägs ände för att leverera mat till de kunder som blev utan leverans när posten lade om sina rutter den första maj.

Publicerad

När posten ändrade sin rutt blev kunderna i Blomhöjden och Härbergsdalen, samt i Kyrktåsjö, utan sin matleverans. Det tidigare samarbetet mellan Norråkers Handel och posten upphörde och kunderna som inte kan ta sig till mataffären kom i kläm.

– De måste ju få mat. Det kändes inget bra att lämna dem i sticket, säger Johannes Collin som tillsammans med sin fru Ida Collin driver Norråkers Handel.

De bestämde sig för att testa att köra ut beställningarna själva till de sju kunderna i Kyrktåsjö, sex mil tur och retur, och de tre kunderna i Blomhöjden och Härbergsdalen, 16 mil tur och retur.

Få tillgång till alla artiklar på Jamtlandstidning.se

Som prenumerant får du obegränsad tillgång till e-tidningen samt nyheter om stort och smått som sker i din närhet.

Du får nyheter som berör dig och din vardag.

När du prenumererar stöder du också utvecklingen av vår tidning och gör att vi kan fortsätta att bevaka din bygd och se till att du nås av erbjudanden från dina lokala företag.

ack för att du prenumererar på Jämtlands Tidning.

Support

Behöver du hjälp att logga in?
Har du frågor?
Ring eller mejla oss så hjälper vi dig!
063-14 58 32
prenumeration@jamtlandstidning.se

Jämtlands Tidning Digital 1 mån

55 kr

Köp nu

24 timmar digitalt för 15 kr.

15 kr

Köp nu

Powered by Labrador CMS