Ida Vikstrand är nyanställd och ser fram emot att få arbeta i den nyöppnade butiken och webbshopen i Trångsviken
Ny besöksmagnet i Trångsviken – Trangiamuseum
Det blev en stillsam ingivning av Trangias nya butik, webbshop och museum i Trångsviken.
Inga röda band att klippa, fladdrande flaggor, orkester eller så i dessa coronatider. Glögg från Trangias stormkök bjöds det i alla fall på.
Bil efter bil svängde av från E14 så snart butiken öppnat klockan 10 på fredagen. En del av de nyfikna besökarna hade hört talas om att det var idag butiken öppnade, andra reagerade på de nyuppsatta skyltarna och ville stanna till. Det bådar gott inför Trangias framtid. Nu går den visserligen som smort redan nu och deras stormkök har nyligen utnämnts till Årets julklapp. VD Magnus Rydell berättar: –Vi räknar med att fördubbla omsättningen – trots att vi fördubblade den året innan.
Och den asiatiska marknaden har blivit allt starkare: –Vi har sålt över 300 000 matdosor i Japan och nu klättrar vår kaffepanna starkt uppåt där. Det har visat sig att den är lik en gammal traditionell panna de har där. Hittills har vi sålt runt 50 000 stycken, förklarar han.
Jämtlands Tidning Digital 1 mån
55 kr
Köp nu
24 timmar digitalt för 15 kr.
15 kr
Köp nu