Lyckades köpa tågbiljett utan mobil eller dator!

Jag känner så stor glädje att jag måste dela med mig av vad som hänt.

Jag vill åka tåg till Stockholm om ett par veckor. Gick in på internet och skrev tåg i sökrutan. Hamnade hos SJ:s bokningssida och navigerade mig igenom och kom slutligen till betalning.

Där blev det problem. Det finns tre betalningsalternativ, men inget som jag begriper mig på. Man hänvisar till något som heter app, mobilt it-legitimation och svisch. Allt för mig främmande och obegripligt.

Bankgiro och kontanter kan jag med och körkort har jag för legitimation. Så småningom fann jag telefonnumret till SJ på Hitta.se och ringde. Där svarade en robot, som inte gick att tala med, men jag hängde kvar och fick så småningom besked att jag hade nummer 89 i kön.

Efter tre kvart hade jag avancerat till 52 i kön och fortsatte att vänta. Plötsligt efter 51 i kön dyker en mänsklig röst upp i telefon och är beredd att ta sig an mitt ärende. Helt fantastiskt.

Jag berättar vad jag vill och människan i andra änden förklarar att biljett och faktura med bankgiroanvisning kommer om ett par dagar med posten. Bra va?!

Börje Forsberg, Huså

Powered by Labrador CMS