Karin Jonsson tycker det är olyckligt när det blir fel. Men det kan hända, kommunen har ju en stor verksamhet (arkivbild).

Kommunalrådet Karin Jonsson (C) svarar på kritiken: "Ibland blir det fel"

”Vi är som vilket företag som helst, ibland blir det fel,” säger Karin Jonsson med anledning av Jämtlands Tidnings granskning av kommunens ärendehantering som gjort det omöjligt för medborgarna att förstå vad som händer i för dem viktiga frågor.

Publicerad

Hon tycker att det är olyckligt när det blir fel men anser att kommunen bedriver en omfattande verksamhet och att man då får räkna med att allt inte blir rätt alltid.

– Vi hanterar väldigt många ärenden varje dag och har en budget på över en miljard, man får räkna med att det blir fel ibland, det är som vilket företag som helst, som gör fel. Det är tur att det uppmärksammas. Detta så att vi kan rätta till felen, säger Karin Jonsson.

Alla de ärenden som Jämtlands Tidning belyser där är det medborgarna som påtalat att det gjorts fel, tänk om medborgarna inte uppmärksammat detta. Hur blir det då?

Få tillgång till alla artiklar på Jamtlandstidning.se

Som prenumerant får du obegränsad tillgång till e-tidningen samt nyheter om stort och smått som sker i din närhet.

Du får nyheter som berör dig och din vardag.

När du prenumererar stöder du också utvecklingen av vår tidning och gör att vi kan fortsätta att bevaka din bygd och se till att du nås av erbjudanden från dina lokala företag.

ack för att du prenumererar på Jämtlands Tidning.

Support

Behöver du hjälp att logga in?
Har du frågor?
Ring eller mejla oss så hjälper vi dig!
063-14 58 32
prenumeration@jamtlandstidning.se

Jämtlands Tidning Digital 1 mån

55 kr

Köp nu

24 timmar digitalt för 15 kr.

15 kr

Köp nu

Powered by Labrador CMS