Karin Jonsson tycker det är olyckligt när det blir fel. Men det kan hända, kommunen har ju en stor verksamhet (arkivbild).
Kommunalrådet Karin Jonsson (C) svarar på kritiken: "Ibland blir det fel"
”Vi är som vilket företag som helst, ibland blir det fel,” säger Karin Jonsson med anledning av Jämtlands Tidnings granskning av kommunens ärendehantering som gjort det omöjligt för medborgarna att förstå vad som händer i för dem viktiga frågor.
Hon tycker att det är olyckligt när det blir fel men anser att kommunen bedriver en omfattande verksamhet och att man då får räkna med att allt inte blir rätt alltid.
– Vi hanterar väldigt många ärenden varje dag och har en budget på över en miljard, man får räkna med att det blir fel ibland, det är som vilket företag som helst, som gör fel. Det är tur att det uppmärksammas. Detta så att vi kan rätta till felen, säger Karin Jonsson.
Alla de ärenden som Jämtlands Tidning belyser där är det medborgarna som påtalat att det gjorts fel, tänk om medborgarna inte uppmärksammat detta. Hur blir det då?
Jämtlands Tidning Digital 1 mån
55 kr
Köp nu
24 timmar digitalt för 15 kr.
15 kr
Köp nu