Per-Martin Edström bor i Nälden och arbetar för bättre samhällsfunktioner.
Per-Martin Edström bor i Nälden och arbetar för bättre samhällsfunktioner.

Per-Martin arbetar för ett bättre samhälle

NÄLDEN (JT) Näldenbon Per-Martin Edström räds inte med att stå upp för sina åsikter och belysa dem offentligt. Nu senast handlar det om problemen med Hörcentralen i Östersund. I ett öppet brev till Region Jämtlands Härjedalen och Östersunds sjukhus, förklarar han sina upplevelser där.

Publicerad

För fyra-fem år sedan började Per-Martin rsel att förändras och han fick sedan två hörapparater. För närmare ett och ett halvt år sedan behövde han en översyn av dem men inget hände. I höstas hörde han återigen av sig och fick veta att väntetiden var 2,5 år.

Jag har adresserat mitt öppna brev till ledarna, för det handlar om ledarskap, inte chefskap. De måste ta höjd för problemen med hörcentralen, det utspelar sig tragedier i kön utan att de får kunskap om det. Jag har fått ett mejl om att regionen tagit emot mitt öppna brev, men jag förväntar mig egentligen inget riktigt svar. Det måste till yxhugg för att de ska förstå!

När han åberopade vårdgarantin ramlar han ur kön och i ett mycket kort brev utan vare sig diarienummer, datum och underskrift hänvisas han till Lycksele. Han skriver i sitt öppna brev:

Få tillgång till exklusivt material på Jamtlandstidning.se

Tack för att du prenumererar på Jämtlands Tidning.

Vi har bytt leverantör.

Därför ber vi dig som redan är prenumerant att logga in på nytt genom att välja Glömt lösenord och följa anvisningarna.

Sedan kan du fortsätta att läsa som vanligt.

Behöver du hjälp att logga in? Har du frågor? Ring eller mejla oss så hjälper vi dig!

063-145832

[email protected]

Jämtlands Tidning Digital 1 mån

55 kr

Köp nu

Powered by Labrador CMS