Anki Nordin Anki Nordin är regional personalchef på Foundever i Sveg.

Foundevers personalchef hoppas på ny aktör inom kundtjänst – ”Har varit svårt att rekrytera till Sveg”

SVEG (JT) Utvecklingen går mot callcenter på större orter, menar Anki Nordin som är regional personalchef på Foundever. -Folk är inte lika benägna att flytta numera.

Publicerad

-Vi har haft verksamhet väldigt länge i Sveg, över 30 år. Under den resan så har vi haft väldigt många olika kundtjänstvarianter, även med teknisk support. SAS som det gäller i det här fallet har vi haft i 14 år. Den här gången valde de att inte förlänga avtalet med oss utan valde en annan leverantör. I och med att de är den enda kund vi har i Sveg så har vi inget annat alternativ än att stänga ner när det uppdraget är klart i slutet av maj nästa år. 

Du sade i en intervju att du ser en utveckling mot större callcenter? 

-Ja eller större orter snarare. 

Få tillgång till alla artiklar på Jamtlandstidning.se

Som prenumerant får du obegränsad tillgång till e-tidningen samt nyheter om stort och smått som sker i din närhet.

Du får nyheter som berör dig och din vardag.

När du prenumererar stöder du också utvecklingen av vår tidning och gör att vi kan fortsätta att bevaka din bygd och se till att du nås av erbjudanden från dina lokala företag.

ack för att du prenumererar på Jämtlands Tidning.

Support

Behöver du hjälp att logga in?
Har du frågor?
Ring eller mejla oss så hjälper vi dig!
063-14 58 32
prenumeration@jamtlandstidning.se

Digital 1 månad

65 kr

Köp nu

Digitalt 24 timmar

15 kr

Köp nu

Powered by Labrador CMS