Fröja trafikerar Isöleden, här i möte med färjan Ymer.

Restaurangägare har problem med Norderöfärjorna – ”Vi tappar gäster”

NORDERÖN (JT) Urban Olausson menar sig vara drabbad av fler trafikuppehåll och problem att boka färjor. Henrik Svärd på rederiet delar inte den bilden.

Publicerad Senast uppdaterad

Det är Trafikverket Färjerederiet som bedriver färjeverksamheten på Isöleden och Håkanstaleden och därmed kommunikationerna till och från Norderön. Här åker man som passagerare kostnadsfritt och information om turerna sker via appen Trafikinfo Färjerederiet. Urban Olausson driver Tivars Gårdsmejeri som har restaurang, gårdsbutik och hyr ut kajaker på Norderön. Han upplever att färjorna har blivit sämre på senare år. 

-Ja, det är mycket mer avbrott nu. Dålig information också, säger han. 

Fungerar inte appen? 

Få tillgång till alla artiklar på Jamtlandstidning.se

Som prenumerant får du obegränsad tillgång till e-tidningen samt nyheter om stort och smått som sker i din närhet.

Du får nyheter som berör dig och din vardag.

När du prenumererar stöder du också utvecklingen av vår tidning och gör att vi kan fortsätta att bevaka din bygd och se till att du nås av erbjudanden från dina lokala företag.

ack för att du prenumererar på Jämtlands Tidning.

Support

Behöver du hjälp att logga in?
Har du frågor?
Ring eller mejla oss så hjälper vi dig!
063-14 58 32
prenumeration@jamtlandstidning.se

Digital 1 månad

65 kr

Köp nu

Digitalt 24 timmar

15 kr

Köp nu

Powered by Labrador CMS