På onsdagen presenterade privatmarknadschef Moa Alexandersson och vd Klas Liljegren hur länsborna påverkas av energikrisen.
Kraftigt högtryck hos Jämtkraft
ÖSTERSUND (JT) 10 000 samtal under september. Under månaden har Jämtkraft haft högtryck i telefonväxeln där folk från hela Sverige sökt information om energibolagets produkter.
– Normalt brukar vi ha runt 3000 samtal från potentiella kunder som vill få information om våra elavtal. Men under september ringde runt 10 000 personer, säger Jämtkrafts vd Klas Liljegren.
Han och privatmarknadschef Moa Alexandersson pekar på att även om man anlitar Jämtkraft får man betala det pris som gäller inom det prisområde man bor i.
De förklarade att samtalen har mer handlat om att med den oro som finns på elmarknaden, vill man jämföra vilka avtal Jämtkraft har jämförelse med andra bolag.
Digitalt 24 timmar
15 kr
Köp nu