Mattias Borrelid, pressansvarig på Telia säger att bolaget försöker hitta lösningar för kunder som har dålig täckning i västra Kall.

Telia svarar på kritiken

KALL (JT) Telia säger att de anstränger sig för att hitta lösningar så att telefonerna utanför Kall ska fungera. Bolaget menar också att koppartråden som togs bort 2018 var redan då för gammal och att tekniken behövde moderniseras.

Publicerad

– Vad jag kan se så har vi bra täckning i Kall men det finns en ökad känslighet för svagare täckning i området utanför, säger Mattias Borrelid, pressansvarig på Telia.

Om kunderna inte har fungerande telefon så uppmanar han dem att i första hand kontakta Telia om det är Telia som är leverantör.

– Det vi gör då är att försöka hitta lösningar, har vi inte egna lösningar så tar vi hjälp av andra samlade lösningar som finns på marknaden. I vissa områden behövs det till exempel satellittelefoner eller att vi sätter upp riktade antenner, säger Mattias Borrelid.

Få tillgång till alla artiklar på Jamtlandstidning.se

Som prenumerant får du obegränsad tillgång till e-tidningen samt nyheter om stort och smått som sker i din närhet.

Du får nyheter som berör dig och din vardag.

När du prenumererar stöder du också utvecklingen av vår tidning och gör att vi kan fortsätta att bevaka din bygd och se till att du nås av erbjudanden från dina lokala företag.

ack för att du prenumererar på Jämtlands Tidning.

Support

Behöver du hjälp att logga in?
Har du frågor?
Ring eller mejla oss så hjälper vi dig!
063-14 58 32
prenumeration@jamtlandstidning.se

Jämtlands Tidning Digital 1 mån

55 kr

Köp nu

24 timmar digitalt för 15 kr.

15 kr

Köp nu

Powered by Labrador CMS