Mattias Borrelid, pressansvarig på Telia säger att bolaget försöker hitta lösningar för kunder som har dålig täckning i västra Kall.
Mattias Borrelid, pressansvarig på Telia säger att bolaget försöker hitta lösningar för kunder som har dålig täckning i västra Kall.

Telia svarar på kritiken

KALL (JT) Telia säger att de anstränger sig för att hitta lösningar så att telefonerna utanför Kall ska fungera. Bolaget menar också att koppartråden som togs bort 2018 var redan då för gammal och att tekniken behövde moderniseras.

Publicerad

– Vad jag kan se så har vi bra täckning i Kall men det finns en ökad känslighet för svagare täckning i området utanför, säger Mattias Borrelid, pressansvarig på Telia.

Om kunderna inte har fungerande telefon så uppmanar han dem att i första hand kontakta Telia om det är Telia som är leverantör.

– Det vi gör då är att försöka hitta lösningar, har vi inte egna lösningar så tar vi hjälp av andra samlade lösningar som finns på marknaden. I vissa områden behövs det till exempel satellittelefoner eller att vi sätter upp riktade antenner, säger Mattias Borrelid.

Få tillgång till exklusivt material på Jamtlandstidning.se

Tack för att du prenumererar på Jämtlands Tidning.

Vi har bytt leverantör.

Därför ber vi dig som redan är prenumerant att logga in på nytt genom att välja Glömt lösenord och följa anvisningarna.

Sedan kan du fortsätta att läsa som vanligt.

Behöver du hjälp att logga in? Har du frågor? Ring eller mejla oss så hjälper vi dig!

063-145832

[email protected]

Jämtlands Tidning Digital 4 mån

99 kr

Köp nu

Jämtlands Tidning Digital 12 mån

500 kr

Köp nu

Jämtlands Tidning Papper + Digital 12 mån

800 kr

Köp nu

Jämtlands Tidning Digital 1 mån

50 kr

Köp nu

Jämtlands Tidning Papper + Digital 1 mån

80 kr

Köp nu

Powered by Labrador CMS