Swedbank hade under tisdagen problem med appen Swedbank Pay, som innebar att kundernas uppgifter delades med andra.
FOTO: SIMON GUNNHOLT
Linda i Bräcke drabbades av Swedbanks haveri – fick massmejl med andra kunders uppgifter
BRÄCKE (JT) Linda Lång i Bräcke satt och betalade julklappar. Då rasade det in mejl om betalningar – avsedda för andra kunder hos Swedbank.
– Jag fick över 600 mejl på kort tid, säger hon.
Linda Lång är själv inte kund hos Swedbank, men använde Swedbank Pay när hon betalade sina julklappar på tisdagseftermiddagen. Helt plötsligt började det rassla till i mejlkorgen – och det rejält.
– Det var betalningsbekräftelser till kunder hos Swedbank. Jag fick över 600 mejl på kort tid, säger hon.
Det skulle senare visa sig att Linda Lång bara var en av flera drabbade. Swedbank gick på tisdagskvällen ut och meddelade att problemet nu var åtgärdat. Enligt banken hade de drabbats av en “störning i systemet”.
Digitalt 24 timmar
15 kr
Köp nu