Swedbank hade under tisdagen problem med appen Swedbank Pay, som innebar att kundernas uppgifter delades med andra.
Swedbank hade under tisdagen problem med appen Swedbank Pay, som innebar att kundernas uppgifter delades med andra.

Linda i Bräcke drabbades av Swedbanks haveri – fick massmejl med andra kunders uppgifter

BRÄCKE (JT) Linda Lång i Bräcke satt och betalade julklappar. Då rasade det in mejl om betalningar – avsedda för andra kunder hos Swedbank.
– Jag fick över 600 mejl på kort tid, säger hon.

Publicerad Senast uppdaterad

Linda Lång är själv inte kund hos Swedbank, men använde Swedbank Pay när hon betalade sina julklappar på tisdagseftermiddagen. Helt plötsligt började det rassla till i mejlkorgen – och det rejält.

– Det var betalningsbekräftelser till kunder hos Swedbank. Jag fick över 600 mejl på kort tid, säger hon.

Det skulle senare visa sig att Linda Lång bara var en av flera drabbade. Swedbank gick på tisdagskvällen ut och meddelade att problemet nu var åtgärdat. Enligt banken hade de drabbats av en “störning i systemet”.

Få tillgång till exklusivt material på Jamtlandstidning.se

Tack för att du prenumererar på Jämtlands Tidning.

Vi har bytt leverantör.

Därför ber vi dig som redan är prenumerant att logga in på nytt genom att välja Glömt lösenord och följa anvisningarna.

Sedan kan du fortsätta att läsa som vanligt.

Behöver du hjälp att logga in? Har du frågor? Ring eller mejla oss så hjälper vi dig!

063-145832

[email protected]

Jämtlands Tidning Digital 1 mån

55 kr

Köp nu

Powered by Labrador CMS