Swedbank hade under tisdagen problem med appen Swedbank Pay, som innebar att kundernas uppgifter delades med andra.

Linda i Bräcke drabbades av Swedbanks haveri – fick massmejl med andra kunders uppgifter

BRÄCKE (JT) Linda Lång i Bräcke satt och betalade julklappar. Då rasade det in mejl om betalningar – avsedda för andra kunder hos Swedbank.
– Jag fick över 600 mejl på kort tid, säger hon.

Publicerad Senast uppdaterad

Linda Lång är själv inte kund hos Swedbank, men använde Swedbank Pay när hon betalade sina julklappar på tisdagseftermiddagen. Helt plötsligt började det rassla till i mejlkorgen – och det rejält.

– Det var betalningsbekräftelser till kunder hos Swedbank. Jag fick över 600 mejl på kort tid, säger hon.

Det skulle senare visa sig att Linda Lång bara var en av flera drabbade. Swedbank gick på tisdagskvällen ut och meddelade att problemet nu var åtgärdat. Enligt banken hade de drabbats av en “störning i systemet”.

Få tillgång till alla artiklar på Jamtlandstidning.se

Som prenumerant får du obegränsad tillgång till e-tidningen samt nyheter om stort och smått som sker i din närhet.

Du får nyheter som berör dig och din vardag.

När du prenumererar stöder du också utvecklingen av vår tidning och gör att vi kan fortsätta att bevaka din bygd och se till att du nås av erbjudanden från dina lokala företag.

ack för att du prenumererar på Jämtlands Tidning.

Support

Behöver du hjälp att logga in?
Har du frågor?
Ring eller mejla oss så hjälper vi dig!
063-14 58 32
prenumeration@jamtlandstidning.se

Digital 1 månad

65 kr

Köp nu

Digitalt 24 timmar

15 kr

Köp nu

Powered by Labrador CMS