- Det behövs dikas, förstärkas och pågrusas för att kunna behålla bärighetsklassningen på vägen mellan Persåsen och Börtnan. Dessvärre har vi inga medel till detta i år, konstaterar Evert Boeye, projektledare på Trafikverkets driftområde Svenstavik.
- Det behövs dikas, förstärkas och pågrusas för att kunna behålla bärighetsklassningen på vägen mellan Persåsen och Börtnan. Dessvärre har vi inga medel till detta i år, konstaterar Evert Boeye, projektledare på Trafikverkets driftområde Svenstavik.

Vägarna sämre än någonsin - inga pengar finns för reparation och underhåll

Grusvägarna i Berg är sämre än på länge. På flera sträckor har nu bärighetsklassningen sänkts på grund av tjällossningen.

Publicerad

- Vi har pågående tjällossning på kända problemvägar. Dödrevägen 547 mellan Gillhov och Grönviken en återkommande problemsträcka, med sänkt bärighet från BK1 till BK2. Likadant på Salsåvägen och vägen till Rogsta, berättar Evert Boeye projektledare på Trafikverkets driftområde Svenstavik.

Är det fler vägar med begränsad viktklass?

- Vägen mellan Persåsen och Börtnan har vi sänkt till max totalvikt på 12 ton. Detta för att spara på vägen så den inte körs sönder. Det är andra året i rad som detta sker, berättar Evert.

Få tillgång till exklusivt material på Jamtlandstidning.se

Tack för att du prenumererar på Jämtlands Tidning.

Vi har bytt leverantör.

Därför ber vi dig som redan är prenumerant att logga in på nytt genom att välja Glömt lösenord och följa anvisningarna.

Sedan kan du fortsätta att läsa som vanligt.

Behöver du hjälp att logga in? Har du frågor? Ring eller mejla oss så hjälper vi dig!

063-145832

[email protected]

Jämtlands Tidning Digital 7 dagar
*Testkampanj*

1 kr

Köp nu

Jämtlands Tidning Digital 12 mån

500 kr

Köp nu

Jämtlands Tidning Papper + Digital 12 mån

800 kr

Köp nu

Jämtlands Tidning Digital 1 mån

50 kr

Köp nu

Jämtlands Tidning Papper + Digital 1 mån

80 kr

Köp nu

Powered by Labrador CMS