LEDARE
Bankernas kundservice är undermålig!
Kontoren läggs ned och servicen blir allt sämre. Om det inte vore för att kravet på bankoktroj sätter stopp skulle jag direkt skapa en provinsbank här i länet.
För någon månad sedan fick jag meddelande när jag loggade in på Swedbank att jag skulle fylla i ett antal frågor för varje företag, sk kundkännedom.
Det skulle ta 5-30 minuter.
Det första företaget jag började fylla i för tog en hel eftermiddag, varje gång jag fyllt i en sida och tryckte på spara frös det eller jag blev utsparkad.
Och detta trots att jag bytte mellan de tre vanligaste webbläsarna!
Nästa företag blev värre, i en vecka satt jag på varje ledig stund och försökte fylla i.
Hela tiden blev det någonting när jag försökte spara det jag fyllt i.
Men till slut blev det klart.
Men, det sista företaget gick det inte överhuvudtaget.
Varje gång jag fyllde i förstasidan frös det och kom upp ett felmeddelande.
Tekniskt fel, kontakta supporten.
När jag försökte kontakta supporten var väntetiden över en timme.
I stället åkte jag till kontoret vid Stortorget.
Efter en timmes väntan kom jag till en handläggare som loggade in på sidan och försökte fylla i.
Då frös det och skylten tekniskt fel kontakta supporten kom upp.
Hen kontaktade då supporten och fick beskedet att det inte var något fel, allt skulle fungera!
Nu fick jag allt utskrivet på papper och kunde fylla i på plats och skriva under.
Därmed slapp jag få företagens bankkonton spärrade för att jag inte svarat på alla frågor.
Nu tog allt detta mig betydligt mer tid än 5-30 minuter.
Som kund tycker jag att om banken nu ska styra över kunderna till att sköta sina ärenden i en IT miljö. Då får de väl se till att denna fungerar!
Speciellt som vi får betala för de olika tjänster vi själva får utföra!
Kontoren läggs ned och servicen blir allt sämre.
Om det inte vore för att kravet på bankoktroj sätter stopp skulle jag direkt skapa en provinsbank här i länet.
Jag ser att behovet finns.
De stora bankerna fjärmar sig alltmer från kunderna.
Företagskunderna ligger idag som kunder hos olika finansbolag.
Och många av småkunderna går till olika nischbanker.
Swedbank och de andra stora bankerna gräver sin egen grav.
Och det snabbt!