Stora koncernen fulspelar mot lilla företaget

För tio månader sedan började Adrian Persson som säljare hos oss.  Han kom då från Mittmedia. Adrian har hand om all vår försäljning i Strömsund och Krokoms kommuner både för, Strömsunds Gratistidning, Jämtlands Gratistidning samt vår prenumererade tidning Jämtlands Tidning.

Ingen blir väl mer förvånad än han, och vi, när alla hans kunder i dessa kommuner nu den 3 januari nås av ett mail med erbjudande om riktad annonsering på Internet.

Ett mail från Mittmedia med Adrians gamla mittmedia adress som avsändare.

I bästa fall är det så att Mittmedia inte har någon koll alls och därför skickat ut mailet med adress och namn från en säljare som slutade för tio månader sedan.

Inte helt uteslutet eftersom hela koncernen i allt sitt arbete mest speglar desperation och noll koll.

Men, i sämsta fall är det ett avsiktligt försök från en stort och desperat företag att försöka locka tillbaka de kunder de mist. Och då genom att använda sig av namn och mail från den säljare som som hade bäst kontakt med kunderna. Den säljare som liksom många andra inte längre fann Mittmedia som en attraktiv arbetsplats.

Jag är upprörd över agerandet, något som naturligtvis gäller även Adrian, som nu är rädd att hans kunder tror att han börjat på Mittmedia igen.